woensdag 10 november 2010

Hot beer, lousy food, bad service, welcome

Behalve de man die Captain Beefheart de mooiste stem in de popmuziek toeschrijft ken ik geen wonderlijker kerel dan Mister Dodge in Dubbeldam. Dat is Aad van Luijk van Dubbelkluts Oldtimer Billboardcar. Dubbeldam is Dordrecht. De uitbater van een reclameauto die volstrekt uniek is.
Alleen al hoe hij een megamaffe familiegeschiedenis bij elkaar kletst die hij op zijn bedrijfssite verkoopt onder de naam Dubbelklutsologie ('U ook wilt van de ontroerende Dubbelkluts familiegeschiedenis alles weten?'). Deze genealiegie of vooruit genialiegie - we kijken hier niet op een woordspelinkje meer of minder - is verplichte kost voor genealogen en Bavarialiefhebbers (dezelfde mensen?), want Aad van Luijk lijkt geobsedeerd door het Brabantse biermerk en bijbehorende Bavarettes.
Maar daar gaat het nu niet over. Aad van Luijk, fan van De verkoopmaffia van het eerste uur, maakte zijn eigen versie van Deverkoopmaffiareclame (die u hier zit te lezen). In beeld, want beeld is zijn kracht. Oók zijn kracht, moet erbij, want hij is geen man van weinig woorden. Maar die Dodge, die Titanic, die gezellige aanprijzing op het portier, dat is een winnende combinatie. En kost niet meer dan vanaf 295 euro per dag, inclusief chauffeur en brandstof voor 65 km ('Zeil billboardset 2 FC bedrukte zeilen in spanramen').  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten