zaterdag 30 oktober 2010
De verkoopmaffia de film - enger dan Sint
Trrrrring.
‘Ja, nee, wacht even, ik neem even de telefoon op... Hallo?’
‘Goedemorgen, met Johan Wouters. Wilt u het boek De verkoopmaffia direct kopen toets 1. Wilt u onze andere aanbiedingen horen toets 2. Wilt u direct teruggebeld worden door een van onze medewerkers toets 3. Wilt u de opties nog een keer horen toets 7. Wilt u dat wij de verbinding verbreken en u morgen weer bellen toets 8. Toets 9 om terug te keren naar het hoofdmenu. U bent in het hoofdmenu. Wilt u het boek De verkoopmaffia direct kopen toets 1. Wilt u...’
'Ach schei toch uit.'
Fin.
dinsdag 26 oktober 2010
Het Youp van 't Hek-effect
'En niet alleen T-Mobile. De totale maffia!' pakt @youpvanthek aan.
In een andere tweet zegt hij: 'De helpdeskmaffia heeft niet alleen met mij te maken. Ik spreek namens velen. Veel te velen!!!!!'
Het lijkt of Van 't Hek mijn boek De verkoopmaffia al gelezen heeft. Grapje. Natuurlijk heeft hij mijn boek gelezen. We hebben afgesproken dat we samen gaan zorgen dat de verkoopmaffia zichzelf nu eindelijk eens oprolt. Per 1 november. Ha ha. Weer een grapje. Cabaret is aanstekelijk.
Niettemin, heerlijk is het. De even beroemde als beruchte Buckler-killer effent de weg met zijn tweets en columns en tv-optreden bij #PenW en alle belendende publiciteit: hier en hier. En mijn boek valt in het schot. De wereld wordt er nu al mooier op. En dan moet mijn boek nog uitkomen: op 1 november.
zaterdag 25 september 2010
Ze willen wel hun spullen aan je kwijt maar niet met je praten
Wie moet eten, spullen nodig heeft, elektriciteit en gas verbruikt, en ook nog een tv-kabelabonnement wil, maakt de verschrikkelijkste dingen mee. Vijfentwintig jaar wonen en leven in een consumptiemaatschappij leidt tot alcoholisme, cokeverslaving, gekte of een boek.
Het is een boek geworden.
Een vermakelijk schotschrift zou je het kunnen noemen. Het gaat over dure 0900-nummers, noreply-adressen, customers, self loading cargo (huh? Zo noemen ze passagiers in de luchtvaart), callcenters, managers relatiebeheer, invulformulieren, onpersoonlijk fatsoen en persoonlijk onfatsoen, leveringsvoorwaarden, de gesel van de efficiency, koopverslaafde consumenten en tandpastacartridges.
Het gaat over verkopers die wel hun spullen aan je kwijt willen, maar niet met je willen praten (vrij naar Roosbeef's Ze Willen Wel Je Hond Aaien, Maar Niet Met Je Praten). Over ondernemingen die klanten zien als noodzakelijk kwaad.
Iedereen die wel eens een slechte ervaring heeft gehad met zijn energiebedrijf, bank, verzekeraar, telefoonmaatschappij, bakker, supermarkt, iedereen dus, ziet zijn of haar probleem terug in dit boek. Ziet dat het gezien is, dat het niet onopgemerkt is gebleven.
Maar De verkoopmaffia is vooral een inspirerend managementboek. Een handboek hoffelijkheid. Een boek over het driedubbele effect van aardig doen. Je hebt zelf meer plezier in je werk, je personeel voelt zich prettiger en aardigheid levert meer geld op. Kortom, doe aardig tegen uw klanten en uw bedrijf bloeit als nooit tevoren en u hoeft nooit meer een managementboek te lezen en u wordt veel gelukkiger.
O ja, het boek komt uit op maandag 1 november 2010.
Abonneren op:
Posts (Atom)



